آن احساس قدیمی

این سایت برای امنیت اطلات در فضای سایبر میباشد

آن احساس قدیمی

این سایت برای امنیت اطلات در فضای سایبر میباشد

اینترنت پاک راهکاری برای شریط نامناسب فضای مجازی

انتشار اطلاعات در اینترنت تا بررسی آن‌ها برای فیلتر یا عدم فیلتر شدن، زمان‌بر است که این مدت زمان در عمل ممکن است موجب برداشت اطلاعات توسط افراد و اشاعه آن‌ها شود.

علی عارفی - با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه اوضاع و شرایط محتوایی اینترنت نسبت به سال‌های گذشته بسیار فرق کرده است، اظهار کرد: فضای اینترنت به نحوی نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است که در فضای الکترونیکی بزه انجام می‌شود و همچون محیط واقعی فعالیت‌ها رودررو نیست و بعضا هیچ حساب و کتابی در آن وجود ندارد.

وی عنوان کرد: به عنوان مثال اگر جر و بحثی بین افراد در فضای حضوری شکل گیرد، با وساطت افرادی دیگر تمام می‌شود اما اگر همین جر و بحث در محیط‌های مثل چت‌روم‌ها اتفاق بیفتد، سایر افراد هم وارد آن می‌شوند و محیط را خراب‌تر می‌کنند.

او ‌گفت: حضور اینترنت پاک می‌تواند جلوی این موضوع را بگیرد؛ هر چند از طرفی دیگر با فیلترینگ تمامی مسائل حل نمی‌شود و افراد خاصی که دنبال موضوعاتی خاص هستند و نحوه فعالیت آن‌ها نیز مثبت است، از بسیاری اطلاعات مفید و موثر جا می‌مانند و توان دسترسی به اطلاعات مورد نظرشان را نخواهند داشت.

این کارشناس تصریح کرد: با وجود وبلاگ‌ها هر اطلاعاتی که چاپ شود، برای بررسی این که باید فیلتر شود یا نه، حداقل مدت زمانی می‌گذرد که در این بازه زمانی بسیاری از افراد و پایگاه‌ها مطلب را برداشت می‌کنند و اشاعه می‌دهند.

این کارشناس نرم‌افزار با بیان اینکه در مدت زمان خاصی دست به تولید محتوا زدیم اما حمایت چندانی نشدیم، اذعان کرد: با مطرح شدن طرح تکفا (2) و توسط درخواست‌های مسوولان این طرح، اقدام به ایجاد محتوا برروی حدود یک صد سایت و به نوعی پاک‌سازی کردیم که در ابتدای کار بودجه‌ای به ما تعلق گرفت اما حدود یک سال و نیم بعد به دلیل عدم حمایت بودجه‌ای، کار را متوقف کردیم و پروژه نیمه تمام ماند.

عارفی یادآور شد: حتی ارگانی دیگر هم که از ما پیش فاکتور گرفت تا محتوای مدنظرشان را ارائه دهیم اما متاسفانه بعد ازمدتی با ادعای این که بودجه مورد نظر برای این کار را نداریم از خریداری پروژه سرباز زدن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد