آن احساس قدیمی

این سایت برای امنیت اطلات در فضای سایبر میباشد

آن احساس قدیمی

این سایت برای امنیت اطلات در فضای سایبر میباشد

آشنایی با نشانگرهای امنیتی سایت

آشنایی با نشانگرهای امنیتی سایت

وقتی به وب سایتی وصل می شوید، Google Chrome می تواند جزئیاتی را درباره اتصال به شما نشان دهد و اگر نتواند یک اتصال کامل امن را با سایت برقرار کند به شما هشدار دهد. درباره تنظیمات امنیتی Chrome اطلاعات کسب کنید.

مشاهده اینکه آیا سایت از اتصال ایمن استفاده می کند (SSL)

اگر شما اطلاعات شخصی حساسی را در صفحه وارد می کنید، برای مشاهده اینکه آیا سایت از SSL استفاده می کند، نماد قفل را در سمت چپ URL سایت در نوار آدرس جستجو کنید. SSL پروتکلی است که تونل رمزداری را بین رایانه شما و سایتی که بازدید می کنید ایجاد می کند. سایت ها می توانند از SSL برای جلوگیری از مداخله اشخاص ثالث به اطلاعات انتقال یافته از طریق تونل استفاده کنند.

نمادمعنی آن چیست
کرهاین سایت از SSL استفاده نمی کند. اکثر سایت ها به استفاده از SSL نیاز ندارند چون از اطلاعات حساسی استفاده نمی کنند. از وارد کردن اطلاعات حساس از قبیل نام کاربری و گذرواژه‌ها در این صفحه خودداری کنید.
نماد قفلhttps سبزGoogle Chrome با موفقیت اتصال امن را با سایت برقرار نموده است.اگر باید به سایت وارد شوید یا اطلاعات مهمی را در صفحه وارد کنید، این نماد را جستجو کنید و مطمئن شوید که URL از دامنه صحیحی برخوردار است. 

اگر سایتی از گواهی SSL تأیید اعتبار پیشرفته (EV-SSL) استفاده کند، نام سازمان نیز در کنار نماد به صورت متن سبز نشان داده می شود. برای شناسایی سایت های دارای گواهی های EV-SSL، مطمئن شوید که مرورگر روی بررسی لغو گواهی سرور تنظیم شده است.
نماد هشدارhttps زرداین سایت از SSL استفاده می کند، اما Google Chrome محتواهای ناامنی را در این صفحه شناسایی نموده است. اگر اطلاعات حساسی را در این صفحه وارد می کنید، مراقب باشید. محتوای ناامن می‎تواند یک راه نفوذ را برای افراد جهت تغییر شکل ظاهری صفحه شما را فراهم کند.
نماد هشدارhttps قرمزاین سایت از SSL استفاده می کند، اما Google Chrome محتواهای ناامن یا مشکلاتی را در گواهی سایت در این صفحه شناسایی نموده است. اطلاعات حساس را در این صفحه وارد نکنید. گواهی نامعتبر یا سایر مشکلات جدی https بیانگر این هستند که شخصی سعی دارد در اتصال شما با سایت مداخله کند.

پیام‎های هشدار SSL

ممکن است وقتی Chrome تشخیص می‎دهد سایتی که بازدید می‎کنید احتمال دارد برای رایانه شما مضر باشد، یک پیام هشدار دریافت کنید.

پیام هشدارمعنی آن چیست
احتمالاً این سایتی نیست که شما به دنبال آن هستید!این پیام وقتی ظاهر می شود که URL لیست بندی شده در گواهی سایت با URL واقعی سایت مطابقت نداشته باشد. سایتی که سعی در بازدید آن دارید ممکن است وانمود کند سایت دیگری است. درباره این هشدار بیشتر بیاموزید
گواهی امنیتی این سایت قابل اعتماد نیست!این پیام وقتی ظاهر می شود که گواهی توسط یک سازمان شخص ثالث شناخته شده ای صادر نشده است. چون هر کسی می تواند یک گواهی ایجاد کند، Google Chrome بررسی می کند که گواهی یک سایت از سازمان قابل اطمینانی صادر شده باشد. درباره این هشدار بیشتر بیاموزید
گواهی امنیتی سایت منقضی شده است!
یا
گواهی امنیتی سرور هنوز معتبر نیست!
این پیامها در صورتی ظاهر می شوند که گواهی به روز نباشد. بنابراین، Google Chrome نمی تواند تأیید کند که سایت مورد نظر یک سایت امن است.
گواهی امنیتی سرور باطل شده است!این پیام وقتی ظاهر می شود که سازمان شخص ثالثی که گواهی سایت را صادر کرده است، این گواهی را به عنوان نامعتبر علامتگذاری کرده است. بنابراین، Google Chrome نمی‎تواند تأیید کند که سایت مورد‎نظر یک سایت امن است.

مشاهده جزئیات بیشتر درباره سایت

روی نماد globe یا نماد قفل کلیک کنید تا جزئیات بیشتری را درباره هویت سایت، اتصال خود، و سابقه بازدید خود از سایت ببینید.

هویت سایت

سایتهایی که از SSL استفاده می کنند گواهی های امنیتی را به مرورگر ارائه می دهند تا هویت خود را تأیید کنند. همه می توانند وب سایتی را طراحی کنند و وانمود کنند که سایت دیگری هستند، اما فقط سایتهای واقعی گواهی امنیتی معتبر را برای URL که سعی دارید به آن برسید پردازش می کنند. گواهی های نامعتبر می توانند نشان دهند که شخصی سعی دارد در اتصال شما با سایت مداخله کند.

نمادمعنی آن چیست
قفل سبزمجوز سایت معتبر است و توسط شخص ثالث مطمئن تأیید شده است.
هشدار نارنجیاین سایت، مرورگر دارای گواهی ارائه نکرده است. این برای سایتهای HTTP منظم عادی است (به دنبال نماد کره در نوار آدرس باشید)، زیرا گواهی ها فقط در صورتی ارائه می شوند که سایت از SSL استفاده کند.
قفل قرمزGoogle Chrome مشکلاتی را در گواهی سایت شناسایی نموده است. باید با احتیاط ادامه دهید، چون ممکن است این سایت وانمود کند که سایت دیگری است تا شما را فریب دهد و اطلاعات مهم و شخصی خود را با وی به اشتراک بگذارید.

اتصال شما با سایت

Google Chrome به شما امکان می دهد بدانید آیا اتصال کاملاً رمزدار است یا خیر. اگر اتصال شما نا امن باشد، شخص ثالث می تواند اطلاعات ارائه شده به سایت را ببیند و در آنها مداخله کند.

نمادمعنی آن چیست
قفل سبزGoogle Chrome با موفقیت اتصال امن را با سایتی که مشاهده می کنید برقرار کرد.
هشدار نارنجیاتصال شما به سایت رمزگذاری نمی شود. این برای سایتهای HTTP معمولی امری عادی است (به دنبال نماد کره در نوار آدرس باشید).
هشدار خاکستریاتصال شما به سایت رمزگذاری می‌شود، اما Google Chrome محتوای ترکیبی را در صفحه تشخیص داده است. اگر اطلاعاتی را در این صفحه وارد می کنید، مراقب باشید. محتوای ترکیبی راه نفوذی را برای اشخاص فراهم می کند تا صفحه ای را که بازدید می کنید دستکاری کنند. این محتوا می‎تواند شامل تصاویر یا تبلیغات جاسازی شده شخص ثالث در صفحه باشد.
قفل قرمزاتصال شما به سایت رمزگذاری می‎شود، اما Google Chrome اسکریپت‎ ترکیبی را در صفحه تشخیص داده است. اگر اطلاعات شخصی را در این صفحه وارد می‎کنید، مراقب باشید. اسکریپت ترکیبی راه نفوذی را برای اشخاص فراهم می‎کند تا کنترل صفحه‎ای را که بازدید می‎کنید به دست گیرند. این محتوا می‎تواند شامل اسکریپت‎ها یا ویدیوهای جاسازی شده شخص ثالث در صفحه باشد. 

اگر از طریق شبکه بی‎سیم عمومی به اینترنت وصل هستید، اسکریپت ترکیبی به خصوص خطرناک است زیرا مداخله در شبکه‎های بی‎سیم نسبت به شبکه‎های با سیم آسانتر است.

سابقه بازدید

این نشان دهنده این است که آیا قبلاً این سایت را بازدید نموده اید. با این حال، در صورتی که کوکی ها و حافظه پنهان را قبلاً پاک کرده اید، سابقه بازدید شده نیز پاک می شود

نمادمعنی آن چیست
هشدار آبیاز سایت قبلاً بازدید کرده اید، بنابراین می توانید به سایت اطمینان کنید.
هشدار نارنجیشما هرگز قبلاً از این سایت دیدن نکرده اید. اگر از درست بودن آن اطلاع دارید، این پیام عادی است. اگر سایت آشنا است و اخیراً سابقه مرور خود را پاک نکردید، ممکن است وانمود کند که سایت دیگری است. لطفاً با احتیاط عمل کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد