آن احساس قدیمی

این سایت برای امنیت اطلات در فضای سایبر میباشد

آن احساس قدیمی

این سایت برای امنیت اطلات در فضای سایبر میباشد

تفاوت نسخه های ویندوز 8


RTM : 
مخفف Release To Manufacture به معنی عرضه شده برای تولیدکنندگان و یا همان سازندگان است . 
به صورتی که شرکت مایکروسافت یک نسخه نهایی از محصول رو به سازندگان قطعات و کمپانی های بزرگ عرضه می کنه تا درایور ها و برنامه هاشون و حتی برنامه نویسی های قطعات سخت افزاریشون رو بر اساس این محصول هماهنگ کنند . مثال : شرکت های اینتل ، ای ام دی ، کمپانی های گرافیکی و ... 

Retail : 
این کلمه به معنی خرده فروشی است یعنی نسخه ای برای خریداران ریز یا همان تک کاربره که شامل خود ماست . این نسخه هم نسخه ی نهایی می باشد پس فرق در نهایی بودن ندارند در ویرایش نسخه تفاوت دارند نسخه ای است که مخصوص ما طراحی شده مناسب ماست. 
دقت کنیم در ساختار مایکروسافت نظم بزرگی وجود دارد به طوری که نرم افزار با نیاز سنجی کاربر هدف تولید می گردد یعنی نسخه RTM مناسب ما نبوده و با قابلیت های مورد نیاز ما سازگار نیست برای کمپانی هاست .شاید قابلیت بیشتر و یا کمتر داشته باشد حتی اگر قابلیتی بیشتر داشته باشد اما مورد استفاده ما نیست پس فضای اضافی اشغال می کند . (قانون صرفه جویی در منابع و سرمایه و فرهنگ سازی) . قصد توهین ندارم می دانم که ما ایرانیان عزیز فقط به دلیل اینکه علاقه ی زیادی داشتیم سریع با این سیستم عامل آشنا شویم نسخه RTM را(پس از درج غافلگیرانه از کمپانی ها به بیرون) دانلود کردیم . 

N: 
هر دو نسخه های بالا ممکن است شامل ویرایش N باشند . 
این ویرایش مخصوص کشور های قاره ی اروپا است و به دلیل شکایت از مایکروسافت توسط شرکت های تولید کننده ی نرم افزار های مرورگر و مولتی مدیا مبنی براینکه هنگامی که ویندوز به همراه برنامه های Media Player و Internet Explorer ارائه میشود کاربران تمایلی به پرداخت برای خرید نرم افزار های جایگزین را ندارند و به شکلی فضای رقابت محدود شده است طرح شد پس مایکروسافت مجبور به حذف این دو برنامه شد .یعنی نسخه N اگر در هر کدام از ویرایش های بالا باشد ویندوز برنامه های Media Player و Internet Explorer را به همراه خود ندارد . 

MSDN : 
مخفف Microsoft Developer Network است و قابلیتی است شامل یک شبکه برنامه نویسی مایکروسافت با حجم عظیمی از انواع پروژه ها و آموزش های مربوط به زبان های تحت الحمایه مایکروسافت که 
نیاز به عضویت در اکثر موارد را ندارد، و به سادگی می توانید شروع به دانلود و کسب اطلاعات نمایید مثل یک Help Center یا پشتیبان میماند . 

Build : 
همان ورژن ویندوز است . و 9200 آخرین نسخه موجود می باشد . پس نهایی به ورژن ویندوز خطاب می شود نه به ویرایش نسخه .پس باید دقت کنید که ویرایش نهایی نسخه مربوط به خود را دانلود کنید یعنی Retail Build 9200 . 
که سه عامل : 1.ارائه ویندوز در تاریخی جدیدتر2.ارائه ویندوز به همراه سرویس پک 3.و یا ارائه ویندوز با Build بالاتر عامل برتری در نسخه مورد استفاده شما که همان Retail است می باشد . 

Trial : 
نسخه آزمایشی و غیر نهایی میباشد که با قابلیت نصب چند روزه و محدود به منظور آزمایش سیستم عامل توسط کاربران و عیب یابی و فرستادن نظرات مورد استفاده می باشد . 

WMC : 
مخفف With Media Center است اگر دقت کرده باشید در ابتدای نصب ویندوز از شما سریال نصب را می خواهد .خیلی از دوستان سریال را وارد نکردند چون وجود داشت (نرم افزارهای گردو و پرندو...) یا وجود نداشت و خواستند ویندوز را به صورت Try نصب کنند . 

سریال معمولی : 
XKY4K-2NRWR-8F6P2-448RF-CRYQH 

سریال WMC : 
RR3BN-3YY9P-9D7FC-7J4YF-QGJXW 

همچنین پس از نصب ویندوز اگر در قسمتی که ویرایش ویندوز را نشان میدهد ننوشته است :Windows 8 Pro With Media Center شما میتوانید با طی مراحل زیر این قابلیت را اضافه کنید : 

A.به اینترنت وصل نباشید . 

B.در پایین همان قسمتی که ویرایش ویندوز را نشان میدهد با رنگ آبی این گزینه وجود دارد : 
Get more features with a new edition of windows 

C.پس از کلیک روی آن قسمتی باز میشود که دو گزینه دارد :: 
1.Buy Product Key 
2.I Have A Product Key 

D.روی گزینه ی 2 کلیک کنید و سریال مربوط به WMC را کپی در آنجا وارد کنید و NEXT بزنید . ویندوز ریست میشود .دوباره قسمتی که ویرایش ویندوز را نشان می دهد باز کنید تا ببینید که WMC نصب شده است .موفق باشید. 

Activing Win 8-Cracks : 
برای اکتیو کردن دو نوع کرک وجود دارد کرک های قدیمی که ویندوز را 180 روز فعال می کند . کرک های جدید که دائما فعال می کند اما قسمت Personalize در Change Pc Setting را از کار می اندازد پس از کرک جدید زیر که قابلیت Personalize را دارا است با حجم 10 مگابایت (100 درصد تست شده)استفاده کنید :: 

http://www.upsara.com/images/51hrp8agbwxygxpj2j.zip 

روی فایل Install راست کلیک کرده و Run As Administrator اجرا کنید . 
نکته اینکه : آپدیت ویندوز 8 کرک آنرا از کار می اندازد و لی آپدیت آنتی ویروس خود ویندوز Windows Defender مشکلی ندارد 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد